Kategorie: Pod pokličkou

Plumérie

PlumériePrvní WIP - "work in progress", který vám přináším, se týká mého akvarelu Plumérie. Snažila jsem se už tolikrát nafotit průběh tvorby u jiných obrazů, jenomže na to pořád v zápalu práce zapomínám, takže se mi jen málokdy podaří zachytit co nejvíce kroků.

Nejprve něco k materiálu. Všechny své dosavadní akvarely maluji barvami Van Gogh, kdysi jsem si koupila malou sadu (chtěla jsem konečně mít hranaté pánvičky (v tomto případě půl-pánvičky), protože akvarelové barvy v tubě mi nějak zvlášť nevyhovují. Řada Van Gogh byla k sehnání v našem místním obchodě s výtvarným materiálem, a tak jsem si je zcela neplánovaně pořídila, abych si s nimi nejprve hrála, poté si doobjednala kusově skoro všechny odstíny, jež neustále doplňuji.

Papíry používám různé, nešetřím na nich co do jejich ceny, vyplatí se to. V případě tohoto obrázku jsem využila papíru Canson Fontenay s jemnější hrubostí. Blok tohoto papíru má tu výhodu, že je lepený po všech čtyřech stranách, takže jej není třeba napínat, po dokončení a uschnutí malby stačí jemně odříznout nožíkem. Navíc se výsledná malba nekroutí, papír se zase krásně narovná.

Štětců mám několik, nejradši používám svůj jediný exemplář Kolínského a pak štětce lineo Fehhaar (veverka), to je úplná pohádka s nimi pracovat. Nicméně jsou to opět investice trochu vyšší, než jaké by si začátečník nebo příležitostný malíř představoval.

1. Obrázek si jemně naskicuji tvrdší tužkou na papír. Je třeba se vyhnout přebytečným tahům ("chlupaté" obrysy), ale zároveň u složitějších motivů se vyplatí zachytit co nejpřesněji detaily. Není na škodu naskicovat si obrázek stranou a poté si na papír přenést jen čisté linie.

Na tomto obrázku jsou obrysy květů obtažené maskovací kapalinou, aby se pak při vytváření pozadí nedostala do samotných květů barva. Kapalinu musíme nechat zcela zaschnout.

 

2. Celý papír jsem navlhčila houbičkou a do vlhkého podkladu kladla barvy.

 

3. Barvy jsem nechala trochu zaschnout (ale ne zcela) a kartáčkem na zuby namočným v čisté vodě jsem postříkala několik míst, tímto vznikají zajímavé jemné efekty.

 

4. V přechozí fázi jsem ještě přidala pár zrnek soli do mokrého podkladu, takto vypadá obrázek po uschnutí, odstranění soli a maskovací kapaliny.

 

5. V této fázi jsem pracovala na samotných květech, konkrétnější postup ze mě asi těžko vymámíte, já pak maluju, jak zrovna cítím, že by to mohlo fungovat :)

Výsledkem však je tento obrázek:

 

Plumeria by Lillian-Bann

Komentáře rss


Nebyly přidány žádné komentáře.